torsdag 17 oktober 2013

Ny häst, Ny ridinstruktör .

I dag var det min tur igen att rida ridlektion .

Ann-Louise var borta , så vi hade Jessica Söderberg istället som ridinstruktör .

En helt ny bekantskap fick jag i dag också :)
The Brick. Kallas  Bricken.

En mycke trevlig kille.
Först tänkte jag: stackars häst, han kommer bli svankryggig om jag sätter mej upp:)
Han ser så liten ut ;)
Men det gick bra och jätte trevlig att rida.
Lite märklig galopp , känns som han travar med ena änden och galopperar med andra, men han försöker i allafall .
Riktigt kul var det och riktigt nöjd är jag med ridningen i dag.
Bara skänkelvikningsövningen som gick så där, men det var ju inte hästens fel.

Nu är jag trött i bena, han skulle ridas med mycke ben denna lilla kille:)

Och opps, där kom det en blänk om att jag snott Jessica I-B häst ;) Hoppsan och förlåt ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar