tisdag 31 mars 2015

Kingen Matador <3

Ja idag vet jag inte vad som hände med gamle Mattis:)
I dag bestämde jag mej för att sätta på all utrustning som jag hade i början när Mattis kom.
Då det också var dragkamp och fullfart!
Så Martingall, pesoabett, med curb strap.
Och vips dragkampen var som bortblåst, Mattis nöjd och glad, ryckte inte upp huvudet, och heller inte ner!

Nu märktes det att han var trött och lite stel efter gårdagens skogsrunda, men bara han kommit igång så var det inga konstigheter:)

Ja nu var det inte så att det var tvärstopp efter trav, det är alltid en liten bromssträcka.
Men Stoor skillnad!
Och så fick han trava kortare sträckor , men oftare, då blev han inte så uppspelt.
Galoppen i uppförsbacken , var väll lite svårstoppad trots allt. 
Men ingen fara.
Och ja, jag rider hellre med hjälpmedel som funkar, än att ha dragkamp i munnen, vilket bara gör honom ännu starkare,och den kampen vinner man inte
Och han är 25 år, känns som man vill bråka så lite som möjligt med han
nu.
Härlig mys runda.
 
Sen kom Hovis.
Och vips, bråka han ingenting med vönsterbak!
Han brukar va jättekrånglig med det benet vid skoning?

Kan det va Magnesiumet?Eller att han var uppmjukad efter ridturen?
Så nu kan ni bombadera mej vilken ursel ryttare jag är och ha åsikt om utrustningen.
Varsågoda!
Jag hade i allafall kontroll på hästen ! Och han var positiv och glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar