onsdag 11 mars 2015

Tjoho , vi kom iväg!

I dag kom vi iväg på Åsaträningen i Hedhult!

Men då hade jag ju dom bästa med mej som hjälp också:)
Julia och Ingbritt <3

Ja nu var det inte så att Pine sprang på transporten.
Men det gick lugnt och sansat, och han fick ta den tid han behövde:)
Ett glatt gäng på väg :)

När vi kom fram var han lite tittig och gnäggig, med all rätt:)
Men han lugna ner sej:)Bara han fick gå runt och titta sej omkring:)

Lektionen då.
Jo den gick jättebra! 
Vi tog det lugnt och fint i skritt.
Fick lite tips och råd:)
Jag vet, min sits är katastrof igen ;)

Sen hoppade Åsa upp på honom och gjorde lite skänkelvikningar , och poletten trilla ner snabbt på honom:)
Sen trava hon i gång honom, och han var såå duktig lille skrutten:)
Och sen fick han Galopera flera varv, då såg han lycklig ut, men det var jobbigt;)

Sen fick jag sitta upp igen, och då var han så fin och följsam:)
Så blev lite trav för mej också :)
Är mycke stolt och glad över denna kväll:)
Och fick mycket beröm av Åsa att jag har en fin Häst:)

Lastningen hem var inga problem alls, han klev i princip på direkt.
Men då var han bra trött också.
När jag åkte från stallet stod han nästan och sov, lilla gubben <3

Tack alla för i dag.
Och tack Mia för lån av bil, och Mattias för transporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar