lördag 13 juli 2013

Crk

Fredag:
Kl 14.30 var jag på plats på crk.
Skulle va funktionär på hopptävlingen.

Så det blev att stå på banan och kratta och kratta och lägga upp nerrivna bommar, ändra banan mellan olika klasser.
Första gången jag stod på banan.
Man får verkligen va uppmärksam så man inte stör hästar eller så man inte blev över riden;)

Tyvärr blev den olycka som Ambulans fick tillkallas.
Men det var ingen fara med tjejen, fick vi reda på i dag.
Mjukskador, men det kan göra tillräckligt ont.

Dagen var inte slut förrän vid Halv tio ca.
Vi fick ju hjälpas åt att bygga om banan till Lördagen 

Lördag:
Efter lite sömn i natt så var jag i allafall på plats på crk kl 8.30.
Insmord med solkräm. Keps på skallen, vattenflaskan påfylld.
Kan säga att det blir varmt!


Många duktiga ekipage i dag med.
Min fd arbetskompis var med i dag i unghäsklassen, Åsa med sin Linus.
Linus är en sådan snygg häst.
En sådan ska jag nog ha nästa gång ;)


På em fick jag sitta i dommar båset och va tidtagare i hop med Erica.
Var rätt skönt att slippa solen en stund ;)

I dag var jag hemma vid 17.tiden.

Nu har jag ätit , badat, sovit på soffan;)
Och fortsätter i tvsoffan resten av kvällen.

I morgon åker jag till Crk efter lunch.
Måste ut och titta till mina pållar i morgon .
Och se om dom är hela och fina. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar