lördag 27 juli 2013

Tänker tillbaka.

Saknar verkligen Bosse/Karin Mimmi/ Irene tiden ibland.

Då var detta med häst helt på kravlösa grunder.
Och vi hade bara roligt och mysigt med våra Pållar.
Vi var hobby och skogsmulle ryttare:)

Nu kan jag en viss stress, att man förväntas att man ska göra en massa saker med sina hästar.
Och visst det är kul det också.
Men blir så mycke mer stress, att jag vill göra så mycke men ändå inte ibland.

Och fortfarande är det ju många som tycker jag ska skaffa en annan häst , så fort jag kommer till träningsbiten.
Absolut inte alla, men några.

Men jag har väldigt svårt att tänka tanken att bara byta häst, det är mina vänner i vått och torrt .
Titta så söta dom är:) Hur skulle jag kunna välja bort någon av dom? 
Det går inte och jag vill inte heller !:)

Hur som helst. Man måste väll bara bestämma sej någon gång.
Skogsmulle till hundra %
Eller hobbyryttare som åker och tränar och kämpar på , och ta det för det är.

Och göra det efter dom förutsättningar man har .

Nu är jag inne i en velperiod.
Och då rider jag knappt nått.
Och tanken kommer ibland, att man kanske bara skulle va en ridskoletjej/Tant
Som rider lektion 1ggr/ vecka ;)

Men detta går snart över och jag blir som vanligt igen.

Nu tränar vi, nej vi är skogsmullar osv.

Men jag kommer alltid sakna Bosse och Mimmi tiden.
Det var enkelt och bara kul då:)
Puss och godnatt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar