måndag 2 september 2013

En massa bus!!

Ja i dag blev det bus med Pine.

Kom på att vi skulle försöka oss på lite löshoppning.

Så ställde upp tre hinder med ca 3 meters mellanrum.

Satt linor på ena sidan.

Sen prova vi. 

Gick rätt ok till att börja med.

Men när jag höjde hindren tyckte han det blev lite jobbig ;)

Då börja han busa.

Hoppa ett och smet ut åt vä, där jag inte hade nått stopp .
Sen busa han runt på banan i galopp och  bocksprång .

Hämta en piska, som jag sen fick springa med efter Vä sidan .
Då hoppa han så fint.
 Sen full fart runt banan igen.

Sen kom han på nått nytt.
Han kunde springa förbi på Hö sida när jag släppte framför hindret.

Haha , ja roligt hade han och motion fick både jag och Pine.

Pappa kom på slutet och höll godishinken.
Då gick det bättre en stund.

Men nästa gång ska jag ha plast band på båda sidor och även då en fålla att släppa han i ( så han inte kan smita iväg)
 
Och en infångningsfålla och en hjälpreda:)

Men som sagt, busat av sej har han fått.
Och inga möjligheter till fotografering i dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar