måndag 16 september 2013

Halt och kantstött :(

Åkte ut till stallet i morse då och titta till min lilla olycksfågel.

Och såg direkt att han linka på vänster fram , när han gick i hagen.:(

Tog in dom och ställde Pine på gången .
Kunde i allafall inte hitta några mer skavanker än dom jag hitta i går.

Pappa var med och håll i Pine och mata han med Lakritsburken  när jag spola såren med väteperoxid.


Syndes att det kändes lite obehagligt för honom, men han skötte sej så bra :)

Sen smörjde jag på salvan LHP.

Sen fick dom regntäcken på och ut i hagen.

Pine ska skos i morgon , får se om det funkar med Vä fram? Om han tillåter sej att stå med det böjt ben?

Vi tog oss en promenad sen i hagen på Missionssidan.
Och jag är rätt övertygad om att han har trasslat in sej i nått snår och stått på örat.
Syndes att dom gått i mycke snårigt och brötig terräng .

Jag fortsätter väll att skölja och smörja såren ett par dagar , får jag se om svullnaden går ner eller om Åsa behöver komma ut och titta på det .

Blev ingen ridtur på Matador i dag.
Får ta en tur i morgon .
Behöver ju inte fundera på denna vecka, vem jag ska Rida :(

Men måste säga också, att vilka Goa hästvänner jag har som verkligen bryr sej om mina älsklingar :)
Ett sms hur Pine mår och ett telefonsamtal hur det går med han.
Tycker jag är mycke gulligt gjort <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar