söndag 15 september 2013

Först bra, och sen mindre bra...

Först den bra och trevliga delen:
Efter jobbet i dag åkte jag till Ingbritt.
Vi fika och tjöta en stund.

Sen gick vi till stallet och mötte upp Monica.

Vi tog in Nisse , Iris och Robban.
Klädde dom för en ridtur.

Precis när vi blev klara börja det regna.
Men det gav sej efter en stund.
Vi red en härlig skogsrunda .

Blev en rätt lugn tur,Iris hade haft lite vila och jag red i gympadojor!
Inte att rekommendera , gör jag aldrig om.
Halka bara i stigbyglarna när jag trava;)

Så förutom alla Älgflugor som både ryttare och hästar var fulla av när vi kom hem, så var det en super härlig ridtur.

Dåliga delen :(

Åkte ut till mina hästar och titta till dom.
Mattias och Mattis var ute på en tur, så Pine stod i boxen och såg ledsen ut.

Så jag tog ut han på gången och skulle mysa.

Och först såg jag något konstigt på sidan om bogen,Sår!
Tvätta och han kändes lite varm runt om:(
Fortsatte borsta , sår på fram knät och såg svullen ut!
Tvätta och han gilla inte det heller:(

Kom till bakdelen , stort sår i ljumsken eller vad man kallar det ?
Där var han mycke irriterad när jag tvätta:(
Och tappat en baksko:(
Vad han har gjort ? Ja fastnat i nått ? 
Dom hade gått på stallbacken i em, men såren såg ju inte jättenya ut, så svårt att säga om han skadat sej i går eller i dag.
I går morse hade han inga sår i allafall .
Stackars liten.
Jag hoppas det inte blir nått skit i dom.
Ska kolla honom i morgon igen och även  
Kolla om han pådragit sej någon hälta.
Tänkte mest på frambenet då.
Min lilla ponny <3

Men nu ska jag tvätta av mej ÄLGFLUGOR !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar