fredag 15 februari 2013

Dagen hästMagasin=)

Ja i dag slutade jag jobbet kl 08.00.

Åkte till stallet o mocka o dola lite som vanligt.
Invänta Magdalena.

Sen blev det en tur på hästryggen.
Syster Inger Fotograf igen=)

Vi red mot vall och upp mot asfaltsvägen som går till Broby.

Tänkte vända där o rida samma väg tillbaka,eftersom det är lite tyngre trafik på den stora vägen.

Men vi tänkte det är Fredag ,det är nog rätt lugnt.

Men en timmerbil kom det,det första det gjorde.Hade nog gått bra om inte min hjärna fått fnatt;-)

Lastbilen var snäll och stanna,så vi hade nog kunnat gått förbi med trygga Mattis först.
Men jag hoppa av ,insåg att ridtäcket var inget bra o ha knäppt över bena i detta läge ;-)

Men av kom jag tillslut och vi kunde vända hästarna o gå in på en gård litegrann.

Så allt gick ju bra.
Och ett stor eloge till Lastbilschaffis som var så snäll o vänta tills vi krånglat färdigt och sen åkte lugnt förbi oss !!
Är så härligt med spontanbilder,inget uppställda och poserande ;-)

Sen var allt frid o fröjd resten av vägen.

Vi tog bara en liten trav,Magdalena kände av sin rygg som hon slog i när hon halkat omkull.

Men Hästarna har sådan Power walk,så dom får motion ändå =)=)

En trevlig och mysig tur.
Men snygga ekipage är vi =)=)

Nu ska jag svida om för ett dygnspass på jobbet,Mindre kul ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar