torsdag 7 februari 2013

Det blev ju bra till slut =)

Ja i dag efter natt jobbet hade jag lixom ingen lust o energi.

Och det blåste småspik .

Så bädda ner mej på söffa och sov 1 och 1/2 timma=)

Men sen ryckte jag upp mej o for till stallet.

Mocka o dola.

Och gick där o tänkte att jag skiter i all ridning i dag,blåser och är kallt.

Men sen skärpte jag till mej.
In med Matador och klädde han i fleecetäcke o ridgjord och sen bar det i väg ut i skogen.
Redo för avfärd =)

Jäsingen va snö det var där!
Och träden hängde ner,så vissa ställen fick vi göra egna små vägar för o komma förbi =)
Klasiska öronbilden=)

Vackert!

Men Mattis knalla på så glatt. Snön rasa över oss,men lika glada va vi för det,jag skratta till och med för mej själv i skogen.

Och blöt in på bara kroppen var jag när vi kom hem =)
Ja jag rider på Postkandar !Och det funkar skitbra på Mattis! Och han trivs med det!!

Som tur är har jag ombyte i stallet.

Så in med Pine och klädde på han i fleece täcke och ridgjord och ut i skogen.
Trodde jag o Mattis rasat ner allt snö på trädena ,men det fanns en hel del kvar.

Pine gilla inte riktigt o få snö över sej,så han sprang igenom alla hängande träd,det var bara o ducka o hålla i sej.
Men jäsingen va kul vi har det =)
En gamal bild,telefonen dog.

Så nu känner jag mej riktigt pigg igen.

Jag tänkte i dag,Man säger den träning som blir gjord är bra,så alltså all ridning är bättre än inget alls.=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar