torsdag 14 februari 2013

En bra hästdag!!

Fast jag har hållit mej på backen.

Åkte ut och gav grabbarna frukost vid 6.30.Dom fick stå kvar ine och äta,var mörkt och ruggigt ute.

Me vid 8.30 åkte jag ut igen.
Släppte ut dom och mocka och fyllde på höpåsar.

In till stan och hämta Frida.

Hon var så snäll o red Pine åt mej i dag,så han skulle få jobba av sej lite energi.Eftersom jag har en liten feg period igen ;-)

Vi tog Lillrundan som uppvärmning,Frida och Pine trava på rundan och jag gick(PW)
Efter broby våga Pine lämna sin trygga matte =)

Dom var snälla och vänta in mej =)

Sen prova dom en galopp uppför åsbackabacken,och det gick ju kanon,fort gick det men inga problem o få stopp.
Så nu kanske jag äntligen törs prova det ;-)
Fast han tar gärna racertrav med mej.

Sen jobba dom en stund på gärdet och red på volt.
Gick riktigt bra,han testa lite o börja bråka med Frida,men inga stora grejer.

Sen sluta vi när han lugnat sej ,innan tröttheten och tjafset skulle sätta in igen =)

Dom var super duktiga!
Och Pine var svett,det var det längesen han var.

Super tack Frida,du red min prins perfekt!!

Nu är det inte så att Matador står och samlar damm,men Magdalena har ridit han denna vecka,Måndag, tisdag och skulle även ut i em , eftersom hon ska natta grabbarna i kväll.


Och i morgon får jag och Pine sällskap av Matador och Magdalena:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar