torsdag 21 februari 2013

Dagens Häst!

I dag kom jag äntligen ut till mina grabbar igen ,efter två hästfria dagar.

Mocka och dola som vanligt.

Pappa har varit så snäll och tagit fram halmhacken så vi kan hacka Halmen till Pine.
Han drar ju bara runt med Hel Halm,så allt ligger runt väggarna och inget i mitten !

Och känns onödigt o köpa torv nr vi har halm som räcker minst en vinter till.
Och ingen hosta har han visat av det heller.

Så nu provar vi Hackad Halm ett tag =)
Ser bra ut =)


Sen åkte jag till staden igen och Hämta Frida,
Sen blev det en ridtur.

Frida red Pine och Jag Mattis.
Magdalena rider ju Mattis när hon rider,så pasar på och låna Han när jag har annat ridsällskap med.
Fina i matchande täcken =)

En mycke härlig tur fick vi.
i ett strålande väder.
Raska steg=)

Blev mycke trav och en galopp i skogsbacken (Vi red Hållerudsrundan).
Ja Pine Trava,vi galoppa inte tillräckligt fort jag och Matador,ven om det kändes som vi hade superfart ;-)

Och nu har jag läst något mer för o lugna små oroliga hästar,KLIA dom,gärna vid manken ;-)

Fast i dag så han rätt lugn och harmonisk ut igen lilla Prinsen.
ska nog bli ordning på han igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar