torsdag 7 mars 2013

Mycke häst blev det i dag=)

Efter nattjobbet åkte jag o fixa mitt stall.

Sen kom Julia och hämta mej,så var jag med till hennes Pärlan.


Hon skulle rida för Annlouise i ridhuset i dag.

Dom var så duktiga!

Pärlan är lite bråkig just nu,men Julia fixa det galant,jag skulle hoppat av direkt ;-)

Och kul var det o titta,man lär sej av o va Läktarryttare också =)

Sen följde Julia med och tog en ridtur med mina grabbar.
Och Outfiten va snygg i dag =)

Och rosa på Kille eller inte,men bra snygg är han i rosa =)=)

Och kände direkt va jag saknar den tjejen i mitt stall ;-)

Så i dag var vi dressyrmuppar ute på ölmevägarna,som förr i tiden=)

Och Julia tjata på mej hele tia,och det gav resultat.

Pine ville inte gärna va böjd åt höger i traven,men vänster gick bra =)

Och höger gick han med på i skritt.

Så det blev lite bråk en stund ute på vägen;-)
Pine studsa och backa och kändes som han skulle explodera typ ;-)

Men Julia var på oss ,så vi rede ut problemet och sen gick det gör bra!

Och det är det jag saknar,Julias peppande och tjatande så jag tuffar till mej och inte fegar ur när Pine blir bråkig ;-)

Och Herr Mattis då?? Jo men han gick väll som en klocka utan några som helst krångligheter i dag =)=)
Han saknar nog sin Jullan =)

En bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar