torsdag 21 mars 2013

Vilken härlig dag!

Det blev i dag ,trots halvstorm,men solen skiner ju =)

Och fast jag var trött o depp över blåsandet i morse efter jobbet och tänkte ställa in våran tripp i dag,så övertala Julia mej att ändå åka =)

Det blåste inte så mycke i Väse sa hon.

Så jag tänkte nu får det va nog på gnället,är det så här vädret ska va ,så är det!

Så ut till ölme o bytte bil.
Hämta upp Julia och Transporten.

Tog in hästarna.
Pine fick stå inne i dag medans vi var borta.

Lasta Mattis och i väg till Julias stall och lilla Pärlan.

Och coolare kille o ha med sej ut på äventyr får man leta efter.
Han kliver ur transporten och tittat sej nöjt omkring.
Trots gnäggande ,springande hästar i hagar runt omkring.

Sen tog vi in Pärlan och Mattis i stallet.
Inga problem det heller.
Men,vart hamna jag??

Min duktiga(jag kallar han min )

Klädde på dom och ut på en tur.
Snyggisar 1
snyggisar 2 ;)

 

Och ja,Julia hade rätt.
Hennes ridrunda va riktigt behaglig från blåsvädret,bara småbitar som var lite väl blåsiga.

Dom skötte sej exemplariskt(nästan)

Vi trava o galopera ihop inga problem.

Men på slutet blev Mattis litte övertaggad och studsig.
Så då fick det bli lite skritt jobb.

En härlig dag med underbart sällskap.
Tack för i dag! Ni är såå fina alla 3 <3

Detta gör vi fler gånger Julia??
Var ju inga problem alls.
I väntan på att Julia ska bli klar med stallfix,så vi får åka hem.
Men ingen som har bråttom här inte =)

Sen lasta vi på o åkte hem till Pine,som blev mycke glad o se att vi kom tillbaka=)

Stackars Pine får stå där hemma o ruttna =(

Men ska se om det inte finns lite löshoppning o åka på framöver med han.

Och i morgon får jag väll trotsa vädret igen o ta en ridtur med honom.

Tack För en underbar,rolig dag !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar